2014

Scenes from a marriage. 
Сцены из супружеской жизни.

The project comprises a row of picturesque works. For me, painting itself is an object of study: colour, form, composition, paint overlapping method, its fluidity, viscosity etc. I choose it also as a medium available for me to express my thoughts and feelings. I study a human being, his emotional and social nature through figurativeness. Expressionist’s game is intended to affect a spectator’s mind. I attempt to trace where the frames I have created excess the limits of quite routine and begin to work in a schizophrenic phase.Each scene is an attempt to create a frozen frame of private life on borders between impulsive colour and chaos of strokes. It’s a feeling of constant motion, of figures rushing out from a canvas.I fix images emerging from subconsciousness, from processed memories, ideas about a life of a woman in her household world with her man and with her children. Everyday experiences, desires, living through household problems, emotional outbursts and, visa versa, composure.Animals in paintings emphasize emotional intensity and are a sort of additional narrators in a scene. They are phantoms of an emotional impulse which lives in a frame.There is plenty of white in frames: white walls of space, white subjects, white floors. Also I use only modernistic architecture and subjects of design. Thus, I imprint modernity by means of a traditional kind of art – figurative painting.

/

Проект состоит из ряда живописных работ. Для меня живопись сама по себе является предметом исследования: цвет, форма, композиция, способ наложения краски на поверхность, ее текучесть, вязкость и т. д. . Также я выбираю ее как медиум, легко доступный мне, для выражения собственных мыслей и ощущений. Я исследую человека, природу его эмоционального и социального через фигуративность. Экспрессионистская игра призвана воздействовать на сознание зрителя. Я пытаюсь проследить где выстроенные мною кадры переступают пределы спокойной обыденности, и начинают работать в шизофренической фазе.Каждая сцена – это попытка на границах импульсивного цвета и хаоса мазков создать застывший кадр из частной жизни. Ощущение постоянного движения, вырывающихся фигур из холста.Я фиксирую образы, всплывшие из подсознания, из переработанных воспоминаний, представлений о жизни женщины в ее бытовом мире, с мужчиной, с детьми. Ежедневные переживания, желания, проживание бытовых проблем, эмоциональные всплески и, напротив, спокойствие.Животные в работах усиливают эмоциональный накал и как бы являются дополнительными рассказчиками в сцене. Они - фантомы эмоционального импульса, живущего в кадре.В кадрах присутствует много белого цвета: белые стены пространства, белые предметы, белые полы, также я использую только модернистскую архитектуру и предметы дизайна. Так, я запечатлеваю современность, посредствам традиционного вида искусства – фигуративной живописи.

  • Facebook
  • Instagram